První místonst


Máme dva způsoby tvoření místností. Prvním způsobem je to že si vytvoříme každou stěnu zvlášť a druhý způsob je trochu složiťější ale mě se zdá efektivnější.
Tak se do toho pustíme, z nabídky toolů vybereme "Block Tool" zkratka shift+B a v pohledu Top(x/y) neboli zezhora vytvoříme tažením myši plochu a zmáčneme ENTER.

(Kliknutím zvětšit)

Tak máme základní stavební plochu, teď se pustíme do stěn. V pohledu ze stran neboli Front(y/z) a Side(x/z) vytvoříme čtyři stejné plochy.

(Kliknutím zvětšit)

A na konec si vytvoříme strop místnosti, ten uděláme naprosto stejně jako podlahu. Neboli tažením miši v pohledu Top(x/y) a následným upravením do výšky stropu.

(Kliknutím zvětšit)

Tak a máme tu druhý způsob, jednoduší a efektivnější.
Z nabídky toolů si vybereme "Block Tool" zkratka shift+B a vytvoříme krychli nebo kvádr, dle libosti.

(Kliknutím zvětšit)

Dále si označíme vytvořený objekt pomocí "Selection tool" zkratka shift+S a v pohledu Top(x/y) na něj klikneme pravím tlačítkem myši a vybereme "Make Hollow" zkratka ctrl+H.

(Kliknutím zvětšit)

Vyskočí na nás malá tabulka:

to co je v ní napsáno překládat nebudu, ale řeknu vám to vlastními slovy, když do tabulky zadáte zápornou hodnotu čísla tak se zeď roztáhne ven a velikost místnosti kterou ste si vytvořili zůstane stejná, ale když zadáte hodnotu kladnou tak místnost se zmenší a jakoby se "užere". Promiňtě ale fakt nevím jak bych to napsal.

Tak a máme místnost, jenže je tu ještě jeden problém, v místnosti jsou všude stejné textury. to se vyřešíme následovně, v pohledu Top(x/y) s vybraným "Selection tool" klikneme pravým tlačítkem a vybereme možnost "Ungroup" zkratka ctrl+U.

(Kliknutím zvětšit)

Stalo se to že se nám rozdělili stěny jako by jsme je poskládali dohromady, no a teď se pustíme do texturování jednotlivých stěn.

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.